شکایت از اوبر در استرالیا به علت قیمت گذاری‌های گمراه کننده | صداباز | SedaBaz.ir

چهارشنبه, ۹ آذر ۱۴۰۱ / قبل از ظهر | 2022-11-30
تبلیغات
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
تبلیغات
کد خبر: 5697 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۸:۵۱ | ارسال توسط :
ارسال به دوستان

یک نهاد حامی مصرف کنندگان در استرالیا از شرکت اوبر شکایت کرده و به دنبال دریافت ۲۶ میلیون دلار استرالیا غرامت از آن به علت قیمت گذاری‌های گمراه کننده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اوبر پلتفرم کرایه آنلاین تاکسی است که پس از اعتراف به گمراه کردن مصرف کنندگان و کاربران در مورد شیوه برآورد هزینه کرایه سواری و هزینه‌های لغو آن ۱۸.۶۹ میلیون دلار آمریکا جریمه شده است.

کمیسیون رقابت و مصرف‌کنندگان در استرالیا روز سه‌شنبه اعلام کرد اوبر اعتراف کرده که از دسامبر ۲۰۱۷ تا سپتامبر ۲۰۲۱ به مصرف‌کنندگان هشدار داده که برای لغو سفرها هزینه‌ای از آنها دریافت خواهد کرد، حتی اگر درخواست لغو در «دوره لغو رایگان» خدمات مطرح شده باشد.

در واقع اوبر کاربران استرالیایی را برای چندین سال گمراه کرده و باعث شده برخی از آنها از ترس جریمه شدن، تصمیم بگیرند سفر خود را لغو نکنند. این کار بر خلاف خط مشی رسمی اعلام شده اوبر بوده است.

اوبر همچنین اذعان کرده که نحوه محاسبه میزان کرایه را برای استفاده از تاکسی‌های خود به اشتباه انجام داده، زیرا الگوریتم آن تقریباً همیشه به گونه‌ای عمل می‌کند که کرایه‌ای بیشتر از ارزان‌ترین تخمین اولیه را دریافت کند.

لینک کوتاه خبر:
تبلیغات
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط صداباز در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید